Starptautiskajā rakstītprasmes dienā ģimnāzisti mēģina atpazīt savu skolotāju rokrakstus

8.septembris pēc UNESCO iniciatīvas pasaulē pasludināts par Starptautisko rakstītprasmes dienu (International Literacy Day), tādējādi atgādinot sabiedrībai par lasīt, rakstīt un rēķināt prasmes nozīmīgumu.

Iemācīties rakstīt ar roku ir pat loti svarīgi. Vispirms tāpēc vien, ka tas ir labs prāta sakārtošanas līdzeklis. Bibliogrāfs, literatūrvēsturnieks  Kārlis Egle ir atzinis: „Rakstīšana ir labākais līdzeklis, kā sevi piespiest domāt.” Zinātnieki ir pierādījuši, ka rakstīšana ar roku stimulē smadzeņu darbību un pat uzlabo atmiņu. Tā ir pašterapijas līdzeklis. Izpētīts, ka rakstīšana ar roku palīdz pret depresiju, zemu asinsspiedienu un noder pat imūnsistēmas uzlabošanai. Taču galvenais – dzīvē ir tik daudz situāciju, kurās vajadzīgs izkopts rokraksts, jo tieši ar roku rakstīts teksts pieder pie labas uzvedības etiķetes.

Latviešu valodas un literatūras skolotājas, popularizējot rokrakstu kā vērtību digitālajā laikmetā, piedāvāja skolotājiem izvēlēties vienu dzejoli (klāt arī rudens un Dzejas dienas!) latviešu valodā un uzrakstīt to rokrakstā uz speciāla dizaina veidotas lapas. Dzejoļi tika izvietoti DU 3.stāva gaitenī, un skolēni aicināti atpazīt/uzminēt  savu skolotāju rokrakstu un nobalsot. Izrādījās, ka nav nemaz tik viegli to izdarīt. Skolēni mēģināja rokrakstus saistīt ar skolotāju raksturu, salīdzināt skolotāju ierakstus pārbaudes darbu lapās, kladēs un burtnīcās, uzminēt, kurš rokraksts varētu piestāvēt konkrētajam skolotājam.

Lai gan ar atpazīšanu gāja grūti, skolēni  bija sajūsmināti par skolotāju skaistajiem un kārtīgajiem rokrakstiem un izvēlētajiem dzejoļiem.

Paldies skolotājiem par atsaucību, izvēloties autoru un dzejoli, un sirsnību, to uzrakstot un pastāstot, kāpēc tieši tas uzrunāja, ar ko šis dzejolis vai autors ir īpašs. Skolotāju rokrakstu lapas tiks iesniegtas Daugavpils Valsts ģimnāzijas muzejā.

Bet visvairāk sajūsmas un komplimentu izpelnījās rokraksts N 4: „tas ir ideāls rokraksts”, „kā var tik skaisti rakstīt!!!”, „kā viens burts līgani savienojas ar nākamo!!!”, „kādi skaisti burti!!!” Vai tu atpazīsti šo rokrakstu? Ja nē, tad ieskaties 330.kabinetā, kur var sastapt šī rokraksta saimnieci.

Latviešu valodas un literatūras skolotājas Ināra Žukovska, Ingrīda Kondratjeva

-->