Ģimnāzijas skolotājas gūst atzinību
konkursā “Pedagoģiskās meistarības
balva 2025”

6.oktobrī Daugavpils Teātrī valdīja svētku gaisotne – notika Pasaules skolotāju dienai veltīts svinīgs pasākums “Skolotājs – iedvesmotājs un lietpratējs”, ko rīko Daugavpils pilsētas Izglītības pārvalde.

Konkursā “Pedagoģiskās meistarības balva 2025” piedalījās 81 pedagogs. No tiem 45 pedagogi saņēma galvenās balvas - katrā no trim kategorijām tika apbalvoti 15 laureāti. Tika cildināti izcili pedagogi, kuri 2024./2025.m.g. sasniedza augstus rezultātus, īstenojot pilsētas metodiskā darba prioritātes attiecīgajam mācību gadam.

Starp laureātiem ir arī ģimnāzijas pedagogi, kuriem tika pasniegti Goda raksti:

  • angļu valodas skolotājai un Latgales reģiona debašu centra vadītājai Ritai Murānei-Rutkai nominācijā "Ikviena izglītojamā mācību motivācijas sekmēšana individuālajai izaugsmei";
  • vācu valodas skolotājai un bibliotekārei Marinai Rumjancevai nominācijā "Lasītprasmes veicināšana un attīstīšanas stratēģijas dažādos vecumposmos un mācību priekšmetos";
  • kursa "Publiskā runa" skolotājai un teātra pulciņa "Spēlmanītis" vadītājai Kristīnei Veinšteinai nominācijā "Izglītojamo sadarbības prasmju attīstīšana daudzveidīgā mācību vidē".

 

Rita Murāne-Rutka veicina motivētu skolēnu individuālo izaugsmi, piedāvājot daudzveidīgas aktivitātes starptautiskā līmenī:

- piedalīšanos starptautiskajā olimpiādē “Best in English”: ik gadu vismaz 10 ģimnāzisti sacenšas ar vairāk nekā 29 tūkstošiem dalībnieku no 31 pasaules valsts;

- “Juvenes Translatores” ir ikgadējs Eiropas Komisijas rīkots tulkošanas konkurss 17 gadus veciem vidusskolēniem. Tā mērķis ir iedvesmot un mudināt jauniešus apgūt valodas. Katru novembri konkursa dienā vairāk nekā 3000 pusaudžu tulko vienu lappusi garu eseju par kādu aktuālu tematu. Ritas motivēti, konkursā ik gadu piedalās vairāki ģimnāzisti;

- 5.Starptautiskajā skolēnu konferencē “EduTALK 2025”, kuru organizē Liceum Akademickie Da Vinci (Polija) piedalījās 2 ģimnāzisti, sagatavojot uzstāšanos par tehnoloģijām, kas mainīs pasauli. Tika saņemtas pozitīvas atsauksmes no starptautiskās žūrijas par Ritas audzēkņu valodas prasmēm un plašo redzesloku.

Ritas vadībā apgūstot debašu programmu, skolēni attīsta kristiskās domāšanas un argumentācijas prasmes. Pagājušajā gadā Ritas komanda angļu valodā debatēja un divreiz uzvarēja Latgales finālā un ieguva 3.vietu Latvijas nacionālajā finālā par tēmu “Vispārizglītojošās skolas sagatavo jauniešus reālajai dzīvei un darbam tehnoloģiju un inovāciju laikmetā.”

Visiem skolēniem Rita kopā ar kolēģi piedāvā izglītojošas aktivitātes sadarbībā ar Latgales Centrālo bibliotēku un ASV Informācijas centru: tikšanās ar ārvalstu studentiem, erudīcijas konkursu “American Day”, angļu valodas burtošanas konkursu "Spelling Bee".

Valsts ģimnāziju tīklā Ritas audzēkņi piedalījās publiskās runas konkursā, kuru organizēja Rīgas Valsts 1.ģimnāzija, “We know what we are, but not what we may be,” svešvalodu olimpiādē, kuru organizēja Rīgas Valsts vācu ģimnāzija.

Ģimnāzijā Rita organizēja savas klases audzēkņu un vecāku trīspusējās sarunas, to dalībniekiem no bilingvālām ģimenēm pateicoties ne tikai par akadēmiskajiem sasniegumiem, bet arī par kvalitatīvu latviešu valodas lietošanu, uzsverot vienotas skolas ideju.

Izaugsme Ritai nozīmē ne tikai ikdienas mācību darbu stundā, bet arī iespējas – tās maksimāli pielāgojot katra bērna interesēm.

Sveicam un lepojamies, Rita!

Marinas Rumjancevas vadībā ģimnāzijas bibliotēka ir kļuvusi par vietu, kur ļoti daudzi ģimnāzisti kļūst par aktīviem lasītājiem. Bibliotēka nav tikai grāmatu izsniegšanas vieta. Lai piesaistītu lasītājus, Marina “dodas ielās” jeb izmanto abus 30 minūšu garos starpbrīžus: skolas foajē un pie Tējas namiņa tiek organizētas dažādas aktivitātes, kurās iesaistās daudzi ģimnāzisti. Bibliotēku nedēļā, Eiropas Valodu dienā, Dzejas dienās, Valentīndienā, Lieldienās un ļoti daudzās citās svinamās un atzīmējamās dienās ģimnāzisti var minēt krustvārdu mīklas, tikt galā ar vārdu mežģiem, pārbaudīt un padziļināt zināšanas par latviešu un ārzemju literatūru, sastādīt savu laimes formulu.

Ģimnāzistiem ļoti patīk dzejas publiskā lasīšana: izmantojot apskaņošanas iekārtu, dažādu autoru dzeja un proza starpbrīžos skan visos ģimnāzijas stūrīšos. Interesentu un lasītgribētāju parasti ir daudz: tiek meklēti pasākuma tematikai un mērķauditorijai piemēroti teksti.

Marina aktīvi sadarbojas ar dažādu mācību priekšmetu skolotājiem. Lai iesaistītos dažādās aktivitātēs starpbrīžos, tiek lasīti teksti dažādās mācību jomās un žanros – publicistika, anekdotes, zinātniski teksti vēsturē, svešvalodās, latviešu valodā, ģeogrāfijā. Piedāvājot vienkāršus un neierastus veidus lasītāju piesaistei, aicinājums lasīt kļūst personalizēts, tamdēļ mērķtiecīgāks un efektīvāks.

Ik gadu Marina organizē seminārus un citus profesionālās pilnveides pasākumus arī Daugavpils pilsētas un Augšdaugavas novada izglītības iestāžu pedagogiem. 29.aprīlī Daugavpils Valsts ģimnāzijā notika pieredzes apmaiņas seminārs par lasītprasmes veicināšanu skolā, kurā uzstājās gan Marina, gan Daugavpils Universitātes mācībspēki, gan citu skolu kolēģi. 11. martā Daugavpils Universitātē pedagogu pieredzes apmaiņas forumā “Kopsolī ar laiku” bibliotekāres Marina Rumjanceva un Jeļena Stankeviča stāstīja par bibliotēku kā kultūrvidi sarunām, emocijām un pašizaugsmei.

Marinā mīt apbrīnojama enerģija, kas ģimnāzijā pārvēršas radošumā.

Sveicam un lepojamies, Marina!

Gan mācību kursā “Publiskā runa”, kuru apgūst 12.klašu skolēni, gan teātra pulciņā, kurā darbojas 12 pamatskolas un vidusskolas posma bērni, Kristīnes Veinšteinas darba pamatā ir iekļaušana. Neatkarīgi no tā, vai skolēns ir ekspresīvs vai kautrīgs, izmantojot dažādas metodes, skolotāja panāk, ka ģimnāzists jūtas droši, pārliecināti un spēj atklāt savu tēlu atbilstoši situācijai. Kopš Kristīne vada teātra pulciņu, tajā arvien vairāk iesaistās “klusie” bērni. Vērtīgi ir tas, ka uzvedumos, skolas kopīgajos pasākumos un klašu grupu pasākumos visi Kristīnes skolēni ir vienlīdz iesaistīti – nav lielāku vai mazāku lomu vai uzdevumu.

Darba rezultāti ik gadu ir skatāmi skolotājiem un tehniskajiem darbiniekiem veltītajos Ziemassvētku uzvedumos, kuros uzstājas visi kursa “Publiskā runa” skolēni, kā arī visos valsts svētku pasākumos, Ziemassvētku svētrītā, Gada balvas pasākumā. Pedagogi bieži ir pārsteigti, jo ierauga skolēnus neierastā ampluā.

Īpašais stāsts ir Kristīnes un viņas skolēnu organizētās aktivitātes garajos starpbrīžos skolas foajē un koridoros: dažādu klašu skolēni skolasbiedrus iesaista Miķeļdienas, Lāčplēša dienas, Lieldienu un citu svētku svinēšanā. Tādējādi sadarbība kļūst dabiska ne tikai klašu, bet arī skolas ietvaros ne tikai mācību uzdevumu veikšanā, bet arī ikdienas komunikācijā un svētku svinēšanā. Kristīne nojauc ierastās mācību vides un sadarbības iespēju robežas: ikviens var iesaistīties kvalitatīvās aktivitātēs un pasākumos skolas dzīvē, ja vien ir griba.

Nodarbības Kristīne organizē ne tikai skolā, bet arī dažādās pašvaldības iestādēs, par specifiskiem publiskās runas jautājumiem skolēniem aicinot pastāstīt arī jomas speciālistus, piemēram, O.Zuģicki, D.Soldāni, A. Zelču. Kristīnes skolēni uzstājās arī Daugavpils Novadpētniecības un mākslas muzejā ar stāstu par padomju represijās uz Sibīriju izvestajiem bērniem.

Kolēģi novērtē Kristīnes humora pilnās īsziņas un neierastos uzdevumus dažādos svētkos.

Sveicam un lepojamies, Kristīn!

 

-->