Novembris tradicionāli saistās ar patriotismu, pilsonisko līdzdalību un daudzām aktivitātēm, kurās izzinām Latviju, lepojamies ar Latvijas cilvēkiem un darām labus darbus sevis un savas zemes labā. Atskatoties uz novembra mēnesi Daugavpils Valsts ģimnāzijā, jāatzīst, ka esam paveikuši ļoti daudz: ar dalību Lāpu gājienā atzīmējām Lāčplēša dienu, ar līdzdarbošanos svinējām Latvijas dzimšanas dienu Vienības namā, organizējām Mārtiņdienas tirdziņu, apmeklējām mākslas un vēsturiskās izstādes Daugavpilī un Rīgā, uzņēmām ciemiņus starptautiskajos projektos, paspējām aizbraukt mācību ekskursijās uz Tallinu un Liepāju, veidojām skolas Līdzdalības plānu, ieguvām godalgotās vietas olimpiādēs, izcīnījām braucienu uz Briseli, diskutējām ar LR Aizsardzības ministrijas pārstāvi pulkvežleitnantu Rolands Moļniku par to, kā mēs sargājam savu Latviju, sarunājāmies ar LR prezidenta padomnieku Jāni Plepu par Satversmes nozīmi ikdienā un kopā ar sabiedrība par atklātību DELNA direktori Inesi Tauriņu spriedām par atklātības un vārda brīvības nozīmīgumu sabiedrības attīstībā.
Apsveicām mūsu skolas un pilsētas lepnumu, fizikas skolotāju Marinu Pilaci, kura 2022. gada 17. novembrī saņēma Daugavpils pilsētas apbalvojumu “Gada balva izglītībā” par nozīmīgu ieguldījumu skolēnu zinātniskās pētniecības prasmju pilnveidē un izcilības veicināšanā.
Daži izjūtu un atmiņu mirkļi par novembra pasākumiem DVĢ pedagogu un skolēnu skatījumā:
par koncertlekciju “Es mīlu Tevi, Latvija!”: “Rūtai Dūdumai ir brīnišķīga balss, kas senām dziesmām iedod mūsdienīgu skanējumu (I. Jasvina)”, “Jānis Ķirsis un Rūta piedāvāja savdabīgu skatījumu uz Latvijas vēstures notikumiem, taču muzikālais risinājums bija brīnišķīgs (S. Gabrāne).”Interesanti, jautri, miegs nenāca! (7.a klase)”;
par nodarbībām "Iegūsti datus!" (DU pētniecības centru izpēte specializētajā kursā Datu analīze) jauniešu viedokļi dalās: “DU apmeklēšana un pētījuma vērošana bija nozīmīga, jo mēs uzzinājām daudz jauna par DU studijām un darbiniekiem, uzdevām interesējošos jautājumus, paplašinājām zināšanas konkrētā sfērā” (J.M. Širina), “(..) novērošana DU bija interesanta, uzzināju, kā strādā pētnieki, pats gribētu nākotnē nodarboties ar ko līdzīgu”(A. Osipovs), “(..) ņemot vērā, ka mēs esam humanitārā grupa, novērojot biologus, fiziķus un ķīmiķus, neizjutām īpašu interesi, informācija bija grūti uztverama, bet nekad nevar zināt, kas dzīvē noderēs”(Ž. Žilvinska);
par pasākumu ciklu "Ar Eiropys tvierīni Latgolā": “Prāta spēles ir labi, sevišķi, ja blakus ir zinoši komandas biedri!” (D. Agafonova), “Mēs uzvarējām un pavasarī brauksim uz Briseli! Viegli!..” (J. Drelings);
Rakveres (Igaunija) ģimnāzijas pedagoģes pēc nodarbību vērošanas mūsu skolā: “Jums ir ļoti tuvas un sirsnīgas attiecības starp skolēniem un skolotājiem, komunikācija ir nepārtraukta! Jūt, ka šī nedēļa bija valsts svētku zīmē!”;
par Jauniešu starptautisko programmu aģentūras un DVĢ projektu “Kontakts”: “Raiņa mājā Berķenelē tikāmies dažādu skolu Skolēnu līdzpārvalžu pārstāvji, mēs dalījāmies pieredzē un mācījāmies no citu pieredzes, kopā sadarbojāmies, gatavojām pusdienas, analizējām savu darbu skolā un veidojām Līdzdalības plānu” (K.E. Millere), “kopā varam paveikt neticamas lietas un paši veidot savu ikdienu interesantāku, krāsaināku daudzveidīgāku” (R. Azarevičs);
par svētku pasākumu "Domā! Runā! Dari! Valsts valodā Tu to vari!": “Stikla poga visiem matemātiķiem, tas bija ļoti patīkams un negaidīts pārsteigums!” (I. Nikolajeva), “Ir patiess lepnums justies piepogātai ģimnāzijas saimei, bet tā ir arī liela atbildība!” (A. Hudobčenoka), “Prieks kalpot ģimnāzijai! Domāšu par jums arī turpmāk!” (I. Barkovska), “Pasākums bija ļoti emocionāls, sirsnīgs, priekšplānā bija latviskums; mēs esam vislabākā skola ar visbrīnišķīgākajiem dziedātājiem un dejotājiem (A. Aņisimova)”;
par mācību ekskursiju uz mākslas muzeju “Rīgas birža” un Latvijas Okupācijas muzeju: “Margarita Millere mums uzdāvināja brīnišķīgu piedzīvojumu, jo pateicoties viņas dalībai un uzvarai LNMM konkursā "Neiespējamais grupas portrets. Direktora izvēle" visa klase varēja baudīt mākslu un izcilu ģidu stāstījumu” (Z. Rusiņa); “Izrādās, ka arī mākslas muzejs var būt aizraujošs!“ (R.Safins), “(..) es nedomāju, ka sanāks, bet bija interesanti un patīkami saņemt apbalvojumu, kā arī tas, ka klasesbiedriem patika” (M. Millere);
par sadarbības stundām: “Ir interesanti iesaistīties skolas vīzijas un vērtību nākošajiem gadiem formulēšanā, ir sajūta, ka esam svarīgi savas skolas nākotnes veidotāji” (Z.Pundure); “Mēs dažkārt tā darām - ja ir nepieciešams svaigs skats uz skolas ikdienu, ir jāmaina ierastā kārtība. Tamdēļ ģimnāzisti divas stundas pavadīja nevis kopā ar saviem klasesbiedriem, bet gan ar dažādu citu klašu skolēniem, lai vienotos: “Ar ko atšķiras mūsu skola; Kāda ir mūsu skolas loma pilsētas skolu tīklā; Kādas ir mūsu vērtības. Īsumā, apkopojot skolēnu atbildes, var secināt: mūsu zīmolu veido kvalitatīva izglītība latviešu valodā, profesionāli un atsaucīgi pedagogi, uz izaugsmi orientēti skolēni, izglītības satura daudzveidība, moderna un mājīga mācību vide un savstarpēja sadarbība. Nozīmīgākās ģimnāzistu vērtības ir CIEŅA, ZINĀŠANAS, IZAUGSME, MĒRĶTIECĪBA, RADOŠUMS, VIENOTĪBA, TRADĪCIJAS, LATVIEŠU VALODA, ILGTSPĒJĪGA ATTĪSTĪBA UN ATBILDĪBA.” (R.Malnace)
Piedzīvojot 2022. gada novembri Daugavpils Valsts ģimnāzijā, mēs, skolas saime, kļuvām līdzatbildīgāki, drosmīgāki, draudzīgāki, atvērtāki, patriotiskāki un lepnāki garā un pārliecībā, ieguvām apstiprinājumu, ka kopā varam!
Vairāk emociju un fotomirkļu skatieties mūsu facebook lapā!